søndag den 30. september 2012

Katte har mange liv

Gennem tiden er der blevet fortalt mange historier om katte. Hvem husker ikke "Den bestøvlede kat"af Brødrene Grim eller hvad med "Aristocats", som Walt Disney er skaber af. "Garfield" den selvglade og alligevel elskelige tykke kat, er blot endnu en kat, som de fleste kender til. Måske husker I også "Mis med de blå", den lille kattekilling med de blå øjne, som drager ud i den store verden for at finde landet med de mange mus. Ak ja, katte er mystiske og meget interessante på flere måder også i billedkunst.
På http://afaithfulattempt.blogspot.dk, så jeg for nylig flere skønne billedfremstillinger med katte. Det fik mig til at gå i gang med en lille idé, som jeg har gået og puslet med længe, og som jeg gerne vil afprøve sammen med mine elever i billedkunst. Overskriften er katteliv, og mine produkter kan I se herunder.

Første collage bliver til

 Katten og naturen

Katte og kærligheden

Katte og natten
Sådan kunne jeg forestille mig katteliv, og nu glæder jeg mig til at se, hvad mine elever får lavet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar