mandag den 17. februar 2014

Med 4. årgang på rumfart i universet

Så har 4. årgang været på rumfart i vores solsystem. Det har været et rigtig interessant forløb med plads til såvel samtale om billedkunst og naturvidenskab. Fra den billedkunstfaglige vinkel har vi talt om lys og skygger, mens vi fra den naturvidenskabelige vinkel har talt om planeternes rækkefølge fra Solen, men også planeternes størrelser og farver, har vi drøftet.

Her kan I se børnenes meget fine resultater, og har I lyst, kan I læse meget mere om min egen forberedelse til forløbet lige her: På besøg i universet


Ida


Emma


Jonas M.


Sjanne


Simon


Albert


Sandra


Olivia


Katrine


Andreas


Isabel


Tobias R.


Jonas B.


Jonas S.


Mathilde


Aksel

På en eller anden måde, bliver jeg egentlig så dejlig overrasket, hver gang jeg afslutter et forløb i billedkunst, for eleverne bliver introduceret til den samme opgave, og alligevel bliver de færdige billedudtryk så forskellige. 

I det her forløb, kommer mit smil særligt frem på læben, når jeg ser alle de skønne rumfartøjer, rummennesker og rumdyr. Det kræver en vidunderlig fantasi, at kreere sådanne elementer.

God fornøjelse til jer som kunne finde på selv at tage på rumrejse i universet.

2 kommentarer:

  1. Hvordan har I lavet baggrunden til de superfine rumbilleder?

    SvarSlet
  2. Hej Lene.

    Baggrunden er sort kardus sprøjtet med fortyndet gul maling. Du kan se og læse om hele processen ved at følge dette link:

    http://tatjanaknudsen.blogspot.dk/2013/02/pa-besg-i-universet.html

    Linket fører til et indlæg på min blog om min forberedelse til forløbet.

    Vh.
    Tatjana

    SvarSlet