fredag den 17. april 2015

Eventyret "Blondine, Bonne-Biche & Beau-Minon".


Så har jeg igen været i gang med kurset "The Year of the Fairy Tale" og denne gang har jeg arbejdet med det franske eventyr: "Blondine, Bonne-Biche & Beau-Minon".

Den første opgave var at tegne 100 fantasi blomster på med blyant på "Tracing paper", og her kan I se de første 60.









Anden opgave var at tegne tre dyr fra eventyret med viskelæder. Dyrene er også tegnet med blyant og viskelæder på "Tracing paper". Det var sandelig en udfordring, men sjovt. Jeg har forsøgt mig med en struds, en hind og en skilpadde.







Tredje opgave handlede om at "lege" med materialerne og øve teknikker. Jeg fik i den sammenhæng lavet et par strudser. Men hold nu op, hvor er det svært at arbejde med akvarel på papir ("Yupo Paper"), der skyr vand.






Den fjerde og sidste opgave var, at anvende de materialer og teknikker, som jeg havde arbejdet med tidligere, til at skabe ti billeder til eventyret. Jeg valgte selv, hvilke dele af eventyret, jeg havde lyst til at skabe billedudtryk til. De kommer her!












Jeg glæder mig allerede til næste eventyr, som er "The Princess and the Pea" af H. C. Andersen.

Hvis I har lyst til at se det første eventyr, jeg arbejdede med, er I velkommen til at følge linket her: Eventyret "The Frog Princess"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar